Παρασκευή 14 Ιανουαρίου 2011

ABOUT/ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΒΙΒΛΙΟΥ ΔΗΜΟΣΘΕΝΗ ΑΓΡΑΦΙΩΤΗ

Παρουσίαση του βιβλίου του Δημοσθένη Αγραφιώτη, Παραναγνώριση, 4 δοκίμια για τον Κ. Α. Δοξιάδη, των εκδόσεων του Κοινού Τόπου Ψυχιατρικής, Νευροεπιστημών & Επιστημών του Ανθρώπου.
Σάββατο 22 Ιανουαρίου 2011, ώρα 19:00
Τριάντα πέντε χρόνια μετά το θάνατο του πρωτοπόρου χωροτάκτη – αρχιτέκτονα Κ. Α. Δοξιάδη, επιχειρείται μια πρώτη ανίχνευση της ιδιόρρυθμης διαδρομής του στο ελληνικό πολιτιστικό στερέωμα.
Ομιλητές:
* Θανάσης Καράβατος, Ομότιμος Καθηγητής Ψυχιατρικής ΑΠΘ,
* Παναγιώτης Ψωμόπουλος, Πρόεδρος του Αθηναϊκού Κέντρου Οικιστικής,
* Θεόδωρος Αντωνίου, συνθέτης, μαέστρος, πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Μουσουργών
* και ο συγγραφέας

 ENGLISH
Book presentation of Misrecognition, 4 essays on C.A. Doxiadis by the author Demosthenes Agrafiotis published by Koinos Topos of Psychiatry, Neurosciences and Humanities, Historical, Epistemological and Philosophical Studies Association.
Saturday, January 22nd 2011, 19:00
Thirty five years after the death of the pioneer, urban planner and architect C.A. Doxiadis, Agrafiotis is attempting an initial detection of his unconventional course in the greek cultural world.
Lecturers:
* Thanassis Karavatos, Peer Psychiatry Professor AUTH
* Panagiotis Psomopoulos, President of the Athenian Center for Ekistics
* Theodoros Antoniou, composer, conductor, President of the Greek Composers' Union
* and the author himself

Miaouli 18 / 105 54 Psirri / Athens
T 210 33 14 480
E info@about-art.gr


--

LIONEL ESTÈVE | BERNIER / ELIADES | OPENING THURSDAY 27 JANUARY | 8-10 PM

                                          LIONEL ESTÈVE

Τετάρτη 12 Ιανουαρίου 2011

ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ART-EST 2011 TOΥ ΚΩΣΤΑ ΕΥΑΓΓΕΛΑΤΟΥ/ΚΡΙΤΙΚΗ ΛΕΟΝΤΙΟΥ ΠΕΤΜΕΖΑ

Κείμενο κριτικής για τις Αλίκτυπες φόρμες στο εικαστικό ημερολόγιο 2011 του Κώστα Ευαγγελάτου από τον ιστορικό τέχνης Λεόντιο Πετμεζά.
                     
Η επεξεργασία του ξύλου από τον εικαστικό δημιουργό Κώστα Ευαγγελάτο δίνει
σάρκα και οστά σε ένα φθαρμένο υλικό ,το οποίο μεταλάσσεται με εντεχνο τρόπο σε προιόν αυτούσιου  ζωγραφικού  πίνακα. Η ιδιάζουσα τέχνη του σ’ αυτή τη περίπτωση  εμπεριέχει την συνέχεια των   ιδεογραμμικών  συλλήψεων με τις οποίες έχει ασχοληθεί στο παρελθόν και προδιαθέτει τη συνύπαρξη μιας κατάστασης με  ευρύ  φάσμα ζωτικότητας που αποκαλυπτικά ενυπάρχει  στη  συμπαντική αρμονία. Οι συνθέσεις  του φετινού ημερολογίου   συλλογικά περιγράφουν  φαινόμενα φύσης με μουσικότητα ,μορφές  σε γήινο και ανθρώπινο επίπεδο ,προβάλλοντας την   ανάπτυξη μιας θεωρίας στην οποία  το αποτέλεσμα των προθέσεων και της διαπραγμάτευσης  είναι ένα σημαντικό βήμα διεπιστημονικού διαλόγου για μιά αναλυτικότερη περιγραφή.  Η προοπτική   γίνεται μέσω πολλαπλών προσεγγίσεων: της κοσμολογίας που εμφορείται από τη βιολογία και την ανθρωπολογία , της φιλολογίας που εμπεριέχεται στη φυσική και  της φιλοσοφίας που ενέχει η ψυχολογία. Πρόκειται για ένα αρχέτυπο  μοτίβο που αποδίδει κάθε ιδανικό   που περικλείει την έννοια  του ενδεικτικού κάλλους και φτάνει σε διδάγματα  τεχνικής . Το μεγαλείο της αναφοράς του καλλιτέχνη εμφορείται από αξίες που ξεπερνούν  την επιφάνεια γραφής και αντιπαρατίθενται δυναμικά στη έμπνευση των συνειρμικών συσχετισμών. Η διαφοροποίηση ενσωματώνει στην εικόνα της υποδοχής την τελική συνεικόνα και  δίνει προτεραιότητα στη απορρέουσα  χρωστική ουσία.
Η  επιστρωμάτωση  του ξύλου  με σχεδιαστική αποτύπωση  επιτελείται  βαθμιαία  όχι τόσο μέσω του χρώματος αλλά  με την επικράτηση του σχεδίου ,που συντελεί κύρια στη  σταθεροποίηση της άποψης για  τη βαρύτητα της ιδιαιτερότητας.
Το είδος των συντιθέμενων υλικών  επιτρέπουν εδώ  την αφαίρεση του κύριου όγκου της προηγούμενης μορφής   από την  διάθεση των στοιχείων. Οι νέες  εξεικονίσεις αντιπαρατίθενται στη φθορά  και φτάνουν ως όραμα κοντά σε κάθε θεατή, ενώ με φόρτιση  απαιτούν   τη νοητική διεργασία που χρειάζεται για να τις ενστερνιστεί το κοινό. Πέρα από   τη φάση  της πρώτης  επισήμανσης  γίνονται σταθερός προσανατολισμός στη διαδικασία διαβάσματος της εικαστικής ανατροπής του καλλιτέχνη.
Ο Κώστας Ευαγγελάτος είναι ο  σύγχρονος δημιουργός που εκδίδει κάθε χρόνο ένα ημερολόγιο-παρακείμενο της παρουσίας του στα δρώμενα της τέχνης ,με αρκετά νεωτεριστικό και εκλεκτιστικό ρυθμό στην απόδοση των επιτευγμάτων του. Αποθησαυρίζει τον εικαστικό εαυτό του, θέτοντας τον σε μια περιοχή,όπου κυριαρχεί ευπρόσδεκτα η σχέση μεταξύ σημαίνοντος και σημαινόμενου ,χωρίς να υπερτερεί  το ένα έναντι του άλλου αλλά  θέτοντας τα να συμβαδίζουν σε μια αγαστή συνεργασία για την ευόδωση του πλέον θετικού για την τέχνη αισθητικού αποτελέσματος.  
ΛΕΟΝΤΙΟΣ ΠΕΤΜΕΖΑΣ
Ιστορικός τέχνης