Τετάρτη 13 Φεβρουαρίου 2019

"ΤΑ ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΑ ΤΟΥ ΡΙΛΚΕ"/ ΕΠΙΤΥΧΗΜΕΝΗ ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΜΕ ΟΜΙΛΗΤΕΣ ΤΟΝ ΚΩΣΤΑ ΕΥΑΓΓΕΛΑΤΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΔΡ. ΣΟΦΙΑ ΜΩΡΑΙΤΗ ΣΤΗΝ ΕΘΝΙΚΗ ΕΤΑΙΡΙΑ ΕΛΛΗΝΩΝ ΛΟΓΟΤΕΧΝΩΝ.











"ΤΑ ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΑ ΤΟΥ ΡΙΛΚΕ"/
ΕΠΙΤΥΧΗΜΕΝΗ ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΜΕ ΟΜΙΛΗΤΕΣ ΤΟΝ ΚΩΣΤΑ ΕΥΑΓΓΕΛΑΤΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΔΡ. ΣΟΦΙΑ ΜΩΡΑΙΤΗ ΣΤΗΝ ΕΘΝΙΚΗ ΕΤΑΙΡΙΑ ΕΛΛΗΝΩΝ ΛΟΓΟΤΕΧΝΩΝ.

Με την παρουσία διακεκριμένων λογοτεχνών, καλλιτεχνών και επιστημόνων πραγματοποιήθηκε στο εντευκτήριο της Εθνικής Εταιρίας Ελλήνων λογοτεχνών εκδήλωση με ομιλίες του  Κώστα Ευαγγελάτου, εικαστικού, λογοτέχνη, θεωρητικού τέχνης, μέλους της ΕΕΕΛ και της Σοφίας Μωραίτη, Δρ. Φιλοσοφίας, Γεν. γραμματέας της ΕΕΕΛ.
θέμα των ομιλητών: "Τα τριαντάφυλλα του Ρίλκε".
Η δρ, Σοφία Μωραίτη προσέγγισε ιστορικά, θεωρητικά και κριτικά την πολυσχιδή προσωπικότητα του μεγάλου ποιητή, συγγραφέα και διανοητή Ράινερ Μαρία Ρίλκε. Με μεστή γλαφυρότητα και μεταφράσεις αποσπασμάτων έδωσε έμφαση στους λεπτούς και ευαίσθητους συμβολισμούς και ποιητικές ιδέες που προσδίδει στα τριαντάφυλλα, ο γερμανικής καταγωγής και παιδείας Ρίλκε σε υπέροχα ποιήματα του γαλλική γλώσσα με τίτλο "les Roses".
Ο Κώστας Ευαγγελάτος αναφέρθηκε θεωρητικά στο θέμα με παράλληλη προβολή όλων των ζωγραφικών έργων του με τριαντάφυλλα που εμπνεύστηκε από τα ποιήματα του Ρίλκε. Επεσήμανε την πρώιμη βιωματική σχέση και μελέτη εκ του φυσικού του αισθητικού του αντικειμένου των ρόδων στον κήπο της Σύγχρονης Πινακοθήκης Villa Ροδόπη στο Αργοστόλι και την πρόσφατη φιλοτέχνηση πολλών νέων τριαντάφυλλων. Ορισμένες από αυτές τις συνθέσεις κοσμούν το Ημερολόγιο τέχνης "Κώστας Ευαγγελάτος- Τα Τριαντάφυλλα του κήπου", 2019. Στα έργα αυτά με αφαιρετική και συμβολική γραφή, στο πνεύμα της ποιητικών ιδεών του μεγάλου ποιητή, εικονίζει τα τριαντάφυλλα με εμφανή την αγάπη του για αυτά.
Ο πρόεδρος της ΕΕΕΛ, συγγραφέας Διονύσης Μαγκλιβέρας επιλογικά επαίνεσε τους ομιλητές για τις ποιοτικές και σαφείς τους προσεγγίσεις και ακολούθησε ενδιαφέρουσα συζήτηση και κέρασμα στο εντευκτήριο της Εθνικής Εταιρίας Ελλήνων Λογοτεχνών που δεσπόζουν τα πορτραίτα του Σολωμού και του Παλαμά.