Σάββατο 11 Δεκεμβρίου 2010

ΜΟΥΣΕΙΟ ΜΠΕΝΑΚΗ/ΠΕΙΡΑΙΩΣ





















































Μουσείο Μπενάκη
Κτήριο οδού Πειραιώς
Πειραιώς 138 & Ανδρονίκου
Τηλ. 210 3453111

Ωράριο λειτουργίας:
Τετάρτη, Πέμπτη, Κυριακή:
10.00-18.00
Παρασκευή, Σάββατο:
10.00-22.00
Δευτέρα, Τρίτη: Κλειστά

50 ΧΡΟΝΙΑ
Μαζί στην Τέχνη

ΠΕΠΗ ΣΒΟΡΩΝΟΥ - ΔΗΜΟΣΘΕΝΗΣ ΚΟΚΚΙΝΙΔΗΣ
μικρη αναδρομη


Μουσείο Μπενάκη - Κτήριο οδού Πειραιώς
10 Δεκεμβρίου 2010 – 6 Φεβρουαρίου 2011
Δελτίο Τύπου


Την Πέμπτη 9 Δεκεμβρίου, στις 8 μ.μ., στο κτήριο της οδού Πειραιώς εγκαινιάζεται η έκθεση ζωγραφικής και εφαρμοσμένων τεχνών της Πέπης Σβορώνου και του Δημοσθένη Κοκκινίδη με τίτλο  «50 Χρόνια. Μαζί στην Τέχνη», η οποία θα διαρκέσει έως τις 6 Φεβρουαρίου 2011. Το διπλό εκθεσιακό αφιέρωμα του Μουσείου Μπενάκη στα 50 χρόνια των δύο δημιουργών είναι μια μικρή αναδρομή συμπεριλαμβάνοντας κάποια αντιπροσωπευτικά δείγματα από το ευρύ σύνολο της δουλειάς τους. Η κοινή αυτή παρουσίαση αναδεικνύει την  συνύπαρξη, τη συμβίωση, και την συμπόρευση στη ζωή και την καλλιτεχνική παραγωγή. Είναι ένας ανάπλους στη ρότα που ένωσε δύο ανθρώπους.

Η έκθεση χωρίζεται σε τρεις ξεχωριστές ενότητες και περιλαμβάνει 120  περίπου ζωγραφικά έργα και των δυο εικαστικών από το 1958 έως σήμερα. Πέραν του ότι είναι η πρώτη φορά που εκτίθενται από κοινού τα έργα τους, το εικαστικό αφιέρωμα στο Μουσείο Μπενάκη φέρνει στο φως άλλη μια εξαιρετικά ενδιαφέρουσα δραστηριότητά τους. Πρόκειται για τα  ζωγραφιστά φορέματα που δημιούργησαν μαζί την περίοδο 1959 – 1979.

Σε αυτά τα 20 χρόνια κατάφεραν να γίνουν παγκοσμίως γνωστοί χάρις σε μία δική τους καινοτομία. Δημιούργησαν πάνω από 3.000 ζωγραφιστά φορέματα με βιομηχανικά χρώματα, όπου το καθένα από αυτά είναι μοναδικό και υπογεγραμμένο.
Στην έκθεση παρουσιάζονται περίπου 25 φορέματα από εκείνη την εποχή τα οποία έτυχε να παραμείνουν στην κατοχή του ζευγαριού. Η τεράστια εμπορική επιτυχία που γνώρισαν αποτυπώνεται σε εξώφυλλα περιοδικών και δημοσιεύματα του ελληνικού και διεθνούς τύπου τα οποία συμπληρώνουν την έκθεση.



Ζευγάρι στη ζωή αλλά και στην τέχνη, αγωνιστές και οι δύο της δεκαετίας του ’60, με εντελώς διαφορετική εικαστική γραφή και ως προς τα υλικά που χρησιμοποιούσαν, αλλά και ως προς το μέσο έκφρασης, συναντώνται ως ιδρυτικά μέλη το 1959 στον Οργανισμό Ελληνικής Χειροτεχνίας.

Όπως σημειώνει η επιμελήτρια της έκθεσης Ελένη Αθανασίου «(…) τα ζωγραφιστά φορέματα έχουν τέτοια καλλιτεχνική αξία επειδή δείχνουν στο θεατή πως σμίγει η  δωρικότητα και ο ορθολογισμός του Κοκκινίδη με τον εξπρεσιονισμό και την ποίηση του χρωστήρα της Σβορώνου. Φιλοσοφία και λυρισμός. Διττότητα κεφαλαιώδους σημασίας. Ηρωική και συνάμα ταπεινή, πανανθρώπινη και προσωπική, αφαιρετική και συνθετική. Ένα πρωτότυπο καλλιτεχνικό είδος γεννιέται γεμάτο γραμμές θαρραλέες, αλλά και χρώματα και ύλες και αισθήσεις και διαρκεί έως το 1979. Στο έργο τους αντικατοπτρίζεται η βαθιά τους πίστη στις αρχές και τις ιδέες που υπηρέτησαν και διατήρησαν με ιερή ευλάβεια καθ’ όλη την διάρκεια της πορείας τους. (...)»


Την έκθεση συνοδεύει έκδοση με τίτλο 50 Χρόνια. Μαζί στην Τέχνη. Πέπη Σβορώνου – Δημοσθένης Κοκκινίδης. 170 σελίδων με 150 περίπου φωτογραφίες.

Επιμέλεια έκθεσης: Ελένη Αθανασίου


   ΧΟΡΗΓΟΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΕΚΘΕΣΗΣ



ΜΟΝΙΜΟΙ ΧΟΡΗΓΟΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΜΟΥΣΕΙΟΥ ΜΠΕΝΑΚΗ



ΜΟΥΣΕΙΟ ΗΡΑΚΛΕΙΔΩΝ

Έκθεση Παιδικής Ζωγραφικής
7/12/2010 - 7/1/2011

         


Μετά την ολοκλήρωση του προγράματος  Μεσημέρια Σαββάτου ζωγραφίζοντας στο Μουσείο Ηρακλειδών που διήρκεσε από 25/9 έως 20/11/2010, με τη διδασκαλία της ζωγράφου κυρίας Pascaline Bossu, το Μουσείο Ηρακλειδών παρουσιάζει τα έργα των παιδιών στην αίθουσα Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων, καθ' όλη τη διάρκεια των εορτών των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς,
από 7 Δεκεμβρίου 2010 έως 7 Ιανουαρίου 2011.

Επόμενοι κύκλοι μαθημάτων ζωγραφικής με την κυρία Pascaline Bossu, για παιδιά ηλικίας 8 έως 12 ετών:

Α' ΚΥΚΛΟΣ
    Σάββατο 15 Ιανουαρίου 2011 ώρα 13:30 - 15:30 
    Σάββατο 22 Ιανουαρίου 2011 ώρα 13:30 - 15:30  μολύβι & μελάνι
    Σάββατο 29 Ιανουαρίου 2011 ώρα 13:30 - 15:30  παστέλ
    Σάββατο 5 Φεβρουαρίου 2011 ώρα 13:30 - 15:30 γκραβούρα

Β' ΚΥΚΛΟΣ
     Σάββατο 12 Φεβρουαρίου 2011 ώρα 13:30 - 15:30 μολύβι & μελάνι
     Σάββατο 19 Φεβρουαρίου 2011 ώρα 13:30 - 15:30 παστέλ
     Σάββατο 26 Φεβρουαρίου 2011 ώρα 13:30 - 15:30 γκραβούρα

Οι δύο κύκλοι μαθημάτων είναι ανεξάρτητοι και ο δεύτερος αποτελεί επανάληψη του πρώτου. Η συμμετοχή σ' έναν κύκλο κοστίζει 60€ συνολικά, συμπεριλαμβανομένων των υλικών. Το ποσόν προκαταβάλλεται με την κράτηση θέσης.
Επικοινωνία στο 210 34 61 981 (εσωτ. 201) - κα Ελένη Νομικού από Δευτέρα έως Παρασκευή 9:00-16:00 ή στο enomikou@herakleidon-art.gr.


ΩΡΑΡΙΟ ΜΟΥΣΕΙΟΥ:
Τρίτη - Σάββατο: 13:00 - 21:00
Κυριακή: 11:00 - 19:00
Δευτέρα: κλειστά
Herakleidon, Experience in Visual Arts
Ηρακλειδών 16, 118 51  Θησείο / 210 34 61 981  
Στάση Μετρό: Θησείο 
http://www.herakleidon.com/  - info@herakleidon-art.gr

ΚΩΣΤΑΣ ΕΥΑΓΓΕΛΑΤΟΣ/ΝΕΕΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ

COSTAS EVANGELATOS/CALENDAR ART-EST 2011

ΚΩΣΤΑΣ ΕΥΑΓΓΕΛΑΤΟΣ/ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ART-EST 2011

ΕΙΚΑΣΤΙΚΟ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ 2011 ΤΟΥ ΚΩΣΤΑ ΕΥΑΓΓΕΛΑΤΟΥ
«ΑΛΙΚΤΥΠΕΣ ΦΟΡΜΕΣ»- «SEASHAPEN FORMS» ART-EST


Από την ARTLINE AND GENESSIS της θεσσαλονίκης εκδόθηκε για τέταρτη χρονιά το ετήσιο εικαστικό ημερολόγιο 2011 του Κώστα Ευαγγελάτου,με τίτλο: «Αλίκτυπες Φόρμες»-«Sea Shapen Forms».Το συλλεκτικό αυτό ημερολόγιο περιλαμβάνει χαρακτηριστικές συνθέσεις του ευρηματικού εικαστικού δημιουργού με μελάνι πάνω σε ξύλα που βρίσκει σμιλεμένα από τη θάλασσα στις παραλίες του Ιονίου.Τα «αλίκτυπα» αυτά ξύλα έχουν εκτεθεί αρχικά στη Σύγχρονη Πινακοθήκη VILLA ΡΟΔΟΠΗ στο Αργοστόλι και μετά σε εκθέσεις σε γκαλερί και πολιτιστικά κέντρα στην Ελλάδα και την Γαλλία με ιδιαίτερη επιτυχία.
Η επικ.καθηγήτρια ιστορίας της τέχνης στο Παν/μιο Ιωαννίνων κα Δώρα Φ.Μαρκάτου,μέλος της A.I.C.A αναφέρει σε κείμενο της,με τίτλο «Η εικαστική δράση ως αντίδοτο στη φθορά»:
….Ως έμπειρος καλλιτέχνης και στα χνάρια της ντανταιστικής λογικής που πρώτη δίδαξε τον σεβασμό των ταπεινών καταλοίπων της ανθρώπινης ζωής,ο Κώστας Ευαγγελάτος επεμβαίνει αντίθετα προς τη διαδικασία αποσύνθεσης που θα επέφερε ο χρόνος και δίνει στα σπαράγματα που εξέβρασε η θάλασσα μια νέα ταυτότητα.Ακολουθώντας το σχήμα των σανιδιών,σχεδιάζει αφαιρετικά και μονοχρωματικά γυναικείες μορφές,με σιβυλλική έκφραση,πλάσματα που άφησαν το αποτύπωμα τους σε κάθε πολύπλαγκτο σώμα που άγγιξαν.Μ’ ένα σχέδιο τόσο πυκνό,έτσι ώστε να δημιουργούνται λεπτότατα πλέγματα γραμμών που διατρέχουν όλη την επιφάνεια του ξύλου ή οργανώνονται γύρω από φυσικές πυκνώσεις του,όπως είναι οι όζοι,διαγράφει τα περιγράμματα των μορφών,οι οποίες προβάλλουν στο φυσικό φαιό του υλικού.Τα γυναικεία πρόσωπα με τα ζωηρά μάτια συνωθούνται,πάντοτε σε συμπλέγματα,δίνοντας την αίσθηση ότι αναδύονται κοσμογονικά από το εσωτερικό της ίδιας της μάζας του ξύλου.Ετσι τα άχρηστα υλικά μεταμορφώνονται σε εικαστικές δημιουργίες με ρευστά όρια ανάμεσα στη γλυπτική και στη ζωγραφική,όπου τον τόνο δίνει ο συνδυασμός του τυχαίου με την υπολογισμένη χειρονομία,η παρόρμηση με τη λογική επεξεργασία.
     Μέσα στο τεχνητό περιβάλλον που ζούμε,τα ζωγραφισμένα ξύλα του Κώστα Ευαγγελάτου μοιάζουν πρωτόγονα,αλλά ασκούν μια παράξενη γοητεία από τη συνειδητοποίηση της νίκης της καλλιτεχνικής βούλησης πάνω στο άμορφο.

Η έκδοση περιλαμβάνει στον επίλογο το ποίημα «Εγκάρσια πτήση» του Κώστα
Ευαγγελάτου,από την ανέκδοτη ομότιτλη ποιητική του συλλογή.

Πληροφορίες:2107294259,6944621286
ART STUDIO EST
             

ΛΕΟΝΤΙΟΣ ΠΕΤΜΕΖΑΣ-ΚΡΙΤΙΚΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΘΕΣΗ ΤΟΥ ΚΩΣΤΑ ΕΥΑΓΓΕΛΑΤΟΥ SCRIPTORIUM II

Κριτική  για   το SCRIPTORIUM  II  του  Κώστα Ευαγγελάτου.[photos]

Επιχειρώντας ο κριτικός αναλυτής  μια   αισθητική αναδρομή στα έργα του εικαστικού καλλιτέχνη Κώστα Ευαγγελάτου, στα χρόνια δημιουργίας 2000 έως 2010,παρατηρεί  πως  πολλαπλασιάζεται συχνά το υπάρχον υλικό , μεταλλάσσεται αλλά και  προεκτείνεται  καλλιτεχνικά. Οι  νέες  συλλήψεις του αποτελούνται από χαρακτηριστικές ζωγραφικές συνθέσεις  μεγάλων κυρίως διαστάσεων, στις οποίες δεσπόζουν σύμβολα, έννοιες, μορφές, σώματα και γεωμετρικές φόρμες.
Στα νέα έργα που συγκροτούν τη συνολική  εικαστική κατάθεση Scriptorium II  εκτίθενται αποκρυσταλλώσεις σε καμβά, χαρτόνι, ξύλο και ύφασμα ενώ πρωταγωνιστούν πρόσωπα και σώματα, επιζωγραφισμένες με παστόζο λάδι κατασκευές (σφαίρες, κανονικές και μη κανο νικές ξύλινες φόρμες) με εννοιολογικά στοιχεία και  φρέσκιες συνθέσεις κοσμολογικού χαρακτήρα.
 Μετά την ομότιτλη έκθεσή του στον ίδιο εκθεσιακό χώρο του Κέντρου Τεχνών Δήμου Αθηναίων στο Πάρκο Ελευθερίας το 1999, όπου παρουσιάστηκαν οι σειρές έργων «Συλλήψεις» Νέα Υόρκη 1984- Αθήνα 1989, «Σωματογραφίες», Εννοιακά Τοπία» και «Νεφελογραφίες», ο Ευαγγελάτος  συνέχισε να εντρυφεί σε αλλά πεδία δράσης και να εκθέτει τα εμπλουτισμένα με νέες τεχνικές και αρχαϊκά μοτίβα έργα του, σε γκαλερί, μουσεία, πολιτιστικά και εκπαιδευτικά ιδρύματα στην Ελλάδα, καθώς και σε σημαντικά εικαστικά κέντρα του εξωτερικού, ιδιαίτερα στην Γαλλία, Σαντιγύ 1988,Αβινιόν 1994,Παρίσι 1999,2007,2008,2010 με σημαντική απήχηση.
Προέκτεινε με διάθεση, ευφρόσυνη και θεραπευτική την  απαρχή για την ανίχνευση της σωματογεωγραφίας. Εδωσε στη μορφή την πρέπουσα πρωτοκαθεδρία μέσα από ένα αέναο συμβολισμό που  κάνει  αναγνωρίσιμο ένα  πλούτο  ψυχής. Δρασκελώντας ο δημιουργός χαράξεις , αφήνει να κυκλοφορούν στα επιτεύγματα του  ολοζώντανες  αναστημένες  μυθολογικές οντότητες με πληρότητα, που σε ωθούν σα θεατή να πελαγίσεις στους κόλπους τους  και να γευτείς τη μέθη που  επιφυλάσσει η συγκεκριμένη όαση. Ενώ συνεπαρμένος από την υπάρχουσα μαγεία  περιπλανιέσαι  με σκοπό στον κόσμο της εικόνας που αντικρίζεις. Με δυνάμεις μεταφυσικές ο καλλιτέχνης εισχωρεί στο ρυθμό ενός εσωτερικού χώρου  αποκαλύψεων και ανεπαπανάληπτης ποιητικότητας. Προχωρώντας στο υπερώο της μέθεξης η ατέρμονη σχεδιαστική δυνατότητα του προσεγγίζει την  πλαστική έκφρασης που καταλήγει  στο πρίσμα της συνεχούς εκ των ένδον ανανέωσης του οράματος. Χάρη στις συντεταγμένες που κινεί με χαρισματικότητα  ορίζει ξανά ,  με καταβολή το σημαίνον ,που δεν είναι επίκτητο αλλά ενστικτωδώς  βιωμένο καθώς οι  νοητικές πτυχές του ως πλεύση καθοδηγούν μια πολυδιάστατη και πολυσήμαντη διαδρομή που συσπειρώνει και ενσαρκώνει  πολυκύμαντα το  ζωγραφικό αρχείο .Πρωτόγνωρα η απογραφή αυτού  του σημαντικού σε υφή έρματος χαρακτηρίζει τεκμηρωμένα τα ιδιωματικά περάσματα του από την παραστατικότητα στην αφαίρεση. Οι μεταλλαγές του ομοιοπαθητικά ευνοούν την άνεση  της κινητήριας δύναμης του αφηρημένου που έχει κοινό σημείο αναφοράς την απόλυτη ατμοσφαιρικότητα. Στην υλοποίηση  της προοπτικής αγγίζει την υπαρκτή χρυσή τομή  ανεξάντλητα και διαχυτικά. Δεν είναι εύκολο να  κατατάξεις τον Κώστα Ευαγγελάτο  σε  μια απο τις καθιερωμένες κατηγορίες δημιουργών. Ανανεώνοντας την μακροχρόνια παράδοση  απευθύνεται βαθμιαία σε μια αντίληψη που δανείζεται θέματα   από ενα πρωτότυπο εικαστικό συνειρμό. Γνωρίζοντας τις σύγχρονες τάσεις αυτοπροσδιορίζεται σε ενα  επίπεδο βηματισμού  που υπομνηματίζει και καθορίζει  ότι ζωγραφίζει.             
Η αύρα της εκλεπτυσμένης τεχνικής ενυπάρχει ευπρόσδεκτα στην τέχνη του.  Το μεγαλείο της στιγμής  σε κάθε έργο με διαστάσεις διείσδυσης  έντεχνα  χαρακτηρί ζει μια ύψιστη   απόκλιση που βασίζεται πάλι  σε εννοιακά ιδεογράμματα. Μέσα από μια ποικιλία χρωμάτων  σημαδεύει μορφές, πόλεις ,τοπία , σωματογραφίες και άλλα θέματα. Κάθε αυτούσιο έργο χωρίς να επισκιάζει την εικόνα δηλώνει την ανά πλαση της φανταστικής πραγματικότητας και την ενσωμάτωση της φυσικής  υπό στασης σ΄ ένα περίγραμμα που ξεκινά από την λήψη του σχήματος πρωταρχικά  και επεκτείνεται διαχρονικά. Στην πορεία της εξέλιξης το σχέδιο γίνεται εικαστική τοιχογραφία, και  μωσαικό από αναρίθμητες  εμπνεύσεις. Στις ιδιοφυείς ικανότητες του δημιουργού συνυπάρχουν  η αγνότητα της πρόθεσης, η δύναμη της θέλησης, η οξύτητα της σκέψης και η πληρότητα της αμεσότητας  που έχουν προνόμιο την αδιάλειπτη χρησιμοποίηση των πρωτοποριακών μέσων , που εντείνουν την υπερβατική αξία και την ιδιότητα  να μορφοποιεί δυναμικά ιδέες ,τις οποίες καταγράφει άμεσα και ευθύτατα μετά τη γέννηση τους μέσα στα συμπλέγματα. Προβάλλοντας την δική του άποψη, αναδεικνύει με σιγουριά, τη σαφήνεια και τη λιτότητα επιλέγοντας συνειδητά να εκφράσει ιδεοληψίες που αναφέρονται σε έννοιες που αφορούν τον κύκλο των ανησυχιών του, που προκύπτουν από τα ερωτηματικά που αρθρώνει το μυστήριο. Στην σπουδή για την απόδοση  της προβληματικής αντιδρώντας συνειδη σιακά ενσαρκώνει  και φωτοσκιάσεις περίπλοκες αλλά καθοριστικές νεφελώσεις, σταθερά στοιχεία απέναντι σε μια διαρκή αντιπαράθεση για την επικράτηση  της επιβολής .Η μυθοπλασία του  έχει σαν αρχή τον εσωτερικό κόσμο των φαντασιώ σεων που διαφαίνονται σαν  τοποθετήσεις  στις δόσεις του φαντασιακού  με αναφορές σε μορφώσεις και οράματα  που σχετίζονται  και κάνουν τη  κατάσταση να μετατρέπεται αυτόβουλα. Να περιζώνεται, να περιστρέφεται ,να  ενώνεται  και να ενατενίζετε. Τα πρόσωπα μαρμαρώνουν και σβήνουν καθώς  εξομοιώνονται . Μέσα από τις  εκδοχές του  σφίζουν από ζωτικότητα και ανάσα κοσμογονίας  με χυμώδεις εκχύσεις  που διαιωνίζουν ενορχηστρωμένα  ζωντανές αισθαντικές δυνάμεις . Φτάνοντας κάποτε στο έπακρο αναδιπλώνει σε θέσεις οπτασίες πλασμένες στο φως και στο χρώμα τονίζοντας τα καίρια σημεία μιας ανατομίας που αποκαλύ πτει  οντότητες και δοχεία πνεύματος με έντονα γήινο  παράστημα. Εξαϋλώνει   τον εναρμονισμό των μαγνητικών πεδίων  με τρόπο μεγαλειώδη  σαν φύση ανήσυχη και ακατασίγαστη  με ανεξάντλητες δυνάμεις ανανέωσης και επανενατένισης.
Ο Κώστας Ευαγγελάτος θέτει τις μαρτυρίες στη δίνη του της δυναμικής χειρονομίας ,με τεκταινόμενα που κατορθώνουν  να εξισορροπούν καταβολές  στην
 κυριολεξία καταλυτικές και να προσδίδουν ανεξάντλητη ενέργεια .
                                                            
 Λεόντιος Πετμεζάς

 Ιστορικός τέχνης

ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ ΤΟΥ ΚΩΣΤΑ ΕΥΑΓΓΕΛΑΤΟΥ/COSTAS EVANGELATOS EST

ΚΩΣΤΑΣ ΕΥΑΓΓΕΛΑΤΟΣ/COSTAS EVANGELATOS

Ο Κώστας Ευαγγελάτος γεννήθηκε στο Αργοστόλι της Κεφαλονιάς το 1957.
Αρχισε να ασχολείται συστηματικά με τη ζωγραφική από μικρή ηλικία και 16 χρόνων έγινε η πρώτη ατομική του έκθεση στο Δημαρχείο της πόλης του.  Αρχικά παρακολούθησε μαθήματα σχεδίου σε ελεύθερα εργαστήρια στην Αθήνα και παράλληλα σπούδασε νομικά στο Πανεπιστήμιο Αθηνών.Το 1981 μεταβαίνει γιά πρώτη φορά στη Γαλλία.Στο Παρίσι συνδέεται με πρωτοποριακούς καλλιτέχνες και διανοουμένους ,διαμορφώνει την προσωπική "βιωματική" του έκφραση και θεμελιώνει τις  αισθητικές του αρχές.Μετά την στρατιωτική του θητεία σπουδάζει με υποτροφία εικαστικά και  θεωρία της σύγχρονης τέχνης στο Μανχάταν της Νέας Υόρκης (Παν/μιο The New School  for Social Research),στις τάξεις του Allen David και της Pearl Ehrlich,ενώ  εκθέτει τις Σωματογραφίες και τις Εννοιολογικές συνθέσεις του. Εργάζεται επίσης στο ατελιέ του μέτρ της συντήρησης φωτογραφιών Jose Orraca.
Στη Νέα Υόρκη,στο Ρότζεστερ και την Βοστώνη συνεργάστηκε με κορυφαίες προσωπικότητες της τέχνης και δημιούργησε τολμηρές performance με διεθνή απήχηση.
 Το 1986  ανέλαβε καλλιτεχνικός διευθυντής της γνωστής γκαλερί DADA στην Αθήνα, ενώ το 1990 ίδρυσε την ομάδα σύγχρονης τέχνης  ARΤ STUDIO EST. Παράλληλα με τη ζωγραφική έχει ασχοληθεί με γλυπτικές κατασκευές,επιζωγράφιση γεωμετρικών αντικειμένων,ψηφιακές εικόνες και εικαστικά περιβάλλοντα.
Το 2000 γυρίστηκε από τον σκηνοθέτη Γιαν Ράσελ η ταινία «Κώστας Ευαγγελάτος - ο Έλληνας Νάρκισσος»,για το Αγγλικό CHANNEL 4 .Επίσης το 2006 βιντεο-φίλμ costasest της Αγγέλα Μυλωνάκη,που προβλήθηκε το 2007 στον Ιανό στην Αθήνα.
Έχει παρουσιάσει θεματικές σειρές έργων του σε  ατομικές εκθέσεις στην Αθήνα,Νέα Υόρκη, Αρέτσο, Αβινιόν, Σαντιγί, Παρίσι, Γλασκόβη(Winterschool), Άμστερνταμ, Λευκωσία και σε πολλές Ελληνικές πόλεις και νησιά.Εχει λάβει μέρος σε σημαντικές ομαδικές εκθέσεις και διεθνείς συναντήσεις στην Βαρκελώνη,Βαρσοβία,Σβέτσιγκεν Σέρατζ,Αμιένη, Γκέτενμποργκ(European Echoes), Σαντιάγκο, Μπουένος- Άιρες, Νέα Υόρκη, Λος Άντζελες, Ρώμη, Μπολόνια, Μόσχα,Περούτζια κ.ά. Έχουν εκδοθεί βιβλία και λευκώματα με αισθητικά δοκίμια, ποιήματά του σε επτά συλλογές (1975-2006), λιθογραφικά έργα (bodygraphics),gallery dada 1988,BOA Editions,New York 1990,La Chambre,Paris 2004 , εικαστικά Ημερολόγια και έχει κοσμήσει  πολλές εκδόσεις.
 Διατύπωσε τις θεωρητικές του απόψεις με διαλέξεις και άρθρα στην Ελλάδα και στο εξωτερικό (RAMSHORN ,Drama Centre,Γλασκώβη 1994)κ.α
Το 2003 και το 2007 συνεργάστηκε εικαστικά με την Οπερα Δωματίου Αθηνών σε όπερες του Μενότι και του Περγκολέζι.
Το 2008 η Βιβλιοθήκη του Παν/μιου YALE  αγόρασε γιά το αρχείο της την πολύχρονη αλληλογραφία του με τον δάσκαλο του στην ποιητική τέχνη , καθηγητή λογοτεχνίας στο State Univ.of N.Y και εκδότη Alfred Poulin.jr.
Είναι μέλος  επιστημονικών, ιστορικών, καλλιτεχνικών και λογοτεχνικών οργανισμών και  του Επιμελητηρίου Εικαστικών Τεχνών Ελλάδος.
Στην ανεξάρτητη εικαστική πορεία του έχει τιμηθεί με βραβεία ,εύφημες μνείες και επαίνους από πνευματικούς φορείς.
Αναφορές και κριτικές κορυφαίων ιστορικών της τέχνης ,όπως ο Ακαδημαικός Χρύσανθος Χρήστου και ο καθηγητής Στέλιος Λυδάκης, υπάρχουν σε λεξικά και εκδόσεις περί νεοελληνικής τέχνης.
Έργα του ανήκουν σε έγκυρες συλλογές , όπως στη Συλλογή της Τράπεζας της Ελλάδος, στο Μουσείο της Πόλεως των Αθηνών, στo Mουσείο Αρχαιολογίας και Ιστορίας της Τέχνης της Φιλοσοφικής Σχολής του Παν/μίου Αθηνών, στην «ΤΕΧΝΗ» - Μακεδονική Καλλιτεχνική Εταιρία, στην Πινακοθήκη της Εταιρίας Μακεδονικών Σπουδών στη Θεσσαλονίκη, στη Δημοτική Πινακοθήκη Αθηνών, στο Αμερικάνικο Κολλέγιο Ελλάδος (κληροδότημα Κίμων Φράϊερ) και ACG Collection, στο Φωτογραφικό αρχείο του Μουσείου Μπενάκη, στο ΓΕΝ, στο Ίδρυμα Αρχιεπισκόπου Μακαρίου στη Λευκωσία, στο Πατριαρχείο Αλεξάνδρειας, στην Εραλδική και Γενεαλογική Εταιρεία Ελλάδος,  στο Κέντρο Δικανικών Μελετών (συλλογή Κώστα Ε. Μπέη), στη Δημοτική Πινακοθήκη Θεσσαλονίκης,στη Δημοτική Πινακοθήκη Ιθάκης, στην Αναγνωστική Εταιρία Κερκύρας,στο Θέατρο"Κέφαλος" του Δήμου Αργοστολίου (δωρεά το 2000),στο Μουσείο του Σέρατζ,Πολωνία,στην Ελληνική Πρεσβεία στη Γαλλία , στο Ελληνικό Προξενείο και στο Προξενείο της Κύπρου στο Παρίσι , στη Fondation Hellenique , Cite International στο Παρίσι,στο Παν/μιο Fordham στό Μανχάτταν,στο Κέντρο Sevres,  στο Κολλέγιο Ζακ Καρτιέ στο Παρίσι,στο Fordham University στη Νέα Υόρκη κ.ά.
Το 2000 ίδρυσε στο Αργοστόλι την Σύγχρονη Πινακοθήκη Villa ΡΟΔΟΠΗ,όπου τους θερινούς μήνες παρουσιάζει εκθέσεις και δρώμενα.

www.gisi.gr/evangelatos