Εισαγωγικό κείμενο του Κώστα Ευαγγελάτου.
"Τα επιλεγμένα έργα της έκθεσης "Ιδεομορφικές Συλλήψεις" είναι συνθέσεις με μικτές τεχνικές στις οποίες αναδύονται μορφές, φόρμες, εννοιακά, αρχαικά και φυσικά μοτίβα, μαθηματικά σύμβολα και γεωμετρικά σχήματα.Τα έργα μου αυτά έχουν φιλοτεχνηθεί στην Αθήνα, το Αργοστόλι και το Παρίσι από τις αρχές του 2010 μέχρι σήμερα. Τον Νοέμβριο του 2017 αρκετά από αυτά συμπεριλήφθηκαν στην αναδρομική έκθεση μου
με τίτλο "Κοσμικές Σπονδές- Offrandes Seculaires" στη γκαλερί Espace Jano του Centre de Sevres στο Παρίσι.
Ο τίτλος της έκθεσης περιλαμβάνει εννοιολογικά την θεματική ευρύτητα της, με θεματική αναδρομή στο εικαστικό μου παρελθόν. Τις «Ιδεομορφίες» και τις «Συλλήψεις», τίτλους ατομικών μου εκθέσεων στην Αθήνα, τη Νέα Υόρκη και το Παρίσι. Η λεκτική σύζευξη των ενοτήτων με ιδέες και μορφές που διαχρονικά με εκφράζουν, νομίζω ότι καλύπτουν και ενοποιούν επιγραμματικά το φάσμα της έκθεσης μου.
Ήδη από το 1982 που θήτευσα στη μετεωρολόγικη υπηρεσία της Π.Α., είχα αρχίσει τη δημιουργία ζωγραφικών έργων με συμπλέγματα γυμνών σωμάτων, γραμμάτων και συμβόλων. Από το 1983 που με υποτροφία σπούδασα εικαστικά και θεωρία της σύγχρονης τέχνης στο Μανχάταν ασχολήθηκα εντατικά με τη «γραμματογραφία» και η ατομική μου έκθεση με τίτλο Conceptualizations στη Γκαλερί του Πανμίου Fordham at Lincoln Center της Νέας Υόρκης το 1985 έκανε σημαντική αίσθηση.
Όταν ανάλογα έργα μου εκτέθηκαν στην Ελληνοαμερικανική Ένωση της Αθήνας το 1986 ήταν κάτι πρωτόγνωρο για τα εδώ δεδομένα και αρκετοί επηρεάστηκαν στη συνέχεια... αντιγραφικά. Έκτοτε και ειδικά στις μέρες μας
πολλοί ασχολούνται με τις δυνατότητες της γραφής, τους κώδικες, τους μαθηματικούς τύπους και τις θαυμαστές διατυπώσεις της σύγχρονης φυσικής επιστήμης. Ανέκαθεν με γοήτευαν οι ανατομικές μελέτες των καλλιτεχνών της Αναγέννησης, οι κώδικες και οι επιγραφές, ιδιαίτερα οι μνημειακές. Όμως τα πιο πρόσφατα έργα μου είναι εικαστικοί καρποί εμπνευσμένοι ιδιαίτερα από τις τοπολογικές φάσεις της ύλης και των μετασχηματισμών που αναδύονται σε φόρμες σωμάτων, προσώπων, επιφάνειες αντικειμένων. Το θέμα αυτό αξιοποιήθηκε και αξιολογήθηκε σε διεθνή επιστημονικά συμπόσια Κβαντικής Τοπολογικής Πληροφορικής
που διοργανώθηκαν από το 2013-2016 στο Παλαιό Πανεπιστήμιο-Μουσείο της Αθήνας στην Πλάκα από κορυφαίους καθηγητές και μεταπτυχιακούς φοιτητές. Στις διοργανώσεις αυτές που παρακολούθησα είχαν συμπεριληφθεί και παράλληλες εκθέσεις έργων μου. Η όλη γνωστική και διαισθητική εμπειρία μου καθώς και η προσπάθεια για σύζευξη της αισθητικής με τα δεδομένα και ζητούμενα της επιστημονικής έρευνας, ήταν που μου ενέπνευσε τα έργα για την ατομική έκθεση μου με τίτλο ART INVASION-ΕΙΣΒΟΛΗ ΤΕΧΝΗΣ, τον Μάρτιο του 2017, στο Αναγνωστήριο της Σχολής Φυσικής και Αστρονομίας- School of Physics and Astronomy, University of Leeds, U.K. Ορισμένες από τις συνθέσεις αυτές εκτίθενται και στην τωρινή έκθεση, ενώ 15 από αυτές ανήκουν στη μόνιμη συλλογή του Πανεπιστημίου του Leeds.
Με τις δύο αναδρομικού χαρακτήρα εκθέσεις μου που διοργανώθηκαν με επιτυχία στο Μουσείον της Πόλεως των Αθηνών, Ίδρυμα Βούρου-Ευταξία, τη σειρά "Νεφελογραφίες" (1994-2016) το 2016-17 και τις "Ιδεομορφικές Συλλήψεις" φέτος ολοκληρώνεται ένας μεγάλος ενδεικτικός κύκλος των πολυεπίπεδων εικαστικών μου εννοιακών αναζητήσεων και βιωματικών αποκρυσταλλώσεων.
Ευελπιστώ ότι όλο αυτό το έργο ζωής που ευτύχησα να ζήσω την παρουσίαση και την αποδοχή του θα συγκινεί και θα προβληματίζει όσους το μελετήσουν σε βάθος.
Ειλικρινά ευχαριστώ όλους όσους ανυστερόβουλα συμπαραστάθηκαν στην πολύχρονη διαδρομή μου, αλλά και όσους είχαν προκαταλήψεις και με αμφισβήτησαν ποικιλότροπα, κύρια επειδή προστάτευα πάντα την ανεξαρτησία μου και δεν ενέδωσα στα συμβατικά "δούναι και λαβείν". Με τη συμπεριφορά τους χαλύβδωσαν την ιδεολογική μου συνέπεια.
Τελικά μετά από 45 χρόνια αφοσίωσης στην τέχνη, αν και το μέλλον άδηλον, είμαι ακόμη στις επάλξεις, και σας ξεναγώ στο μικρό αλλά αυθεντικό εικαστικό σύμπαν μου..."